Voor het maken van een afspraak kunt u alleen bellen tussen 08:30u en 12:00u.
We zijn momenteel gesloten voor nieuwe patiënten.
Een herhaalrecept kunt u op verschillende manieren aanvragen:
Via de het patiëntenportaal op deze site. Daarvoor moet U zich eerst eenmalig registreren bij de assistente (met legitimatie aan de balie).
Telefonisch de praktijklijn (020-3034750) en kiest optie 2: u wordt dan verbonden met de herhaalreceptenlijn. Hierop kunt u 24 uur per dag uw herhaalrecepten inspreken. U noemt uw naam, geboortedatum, de medicijnnaam en de sterkte en dosering en de apotheek waar u uw medicijn op wil halen. I.v.m. mogelijke vragen is het ook prettig als u een telefoonnummer noemt waarop we u kunnen bereiken. Als de medicijnen bezorgd moeten worden, vermeld dit dan expliciet.
U kunt alleen medicatie herhalen die u altijd moet gebruiken, bijvoorbeeld voor suikerziekte, bloeddruk, uw hart of de anticonceptiepil.
U kunt uw medicijnen de volgende werkdag na 16:00 ophalen bij uw apotheek.
Bij de praktijkondersteuner Somatiek kunt u terecht voor begeleiding bij:.
.
.
Bij de praktijkondersteuner GGZ kunt u terecht voor begeleiding bij:
De assistente
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. Zij kan ook adviezen geven over veel voorkomende klachten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.
U kunt op het spreekuur van de assistente verder terecht voor:
Spreekuurondersteuner
Angela is extra opgeleid om veel voorkomende klachten te beoordelen en advies te geven over bijvoorbeeld:
Binnenkort start Els met de opleiding spreekuurondersteuner voor een vrouwenspreekuur. Bij haar kunt u dan terecht voor:
Op de website van de praktijk www.huisartshoofdweg176.nl kunt u inloggen in het patiëntenportaal. Hierin kunt u:
Hoe log ik in?
Hiervoor heeft u een persoonlijke inlogcode nodig. Hiervoor meldt u zich met uw legitimatiebewijs bij de assistente aan de balie. Zij stuurt u een linkje op uw e-mail adres. Ga vervolgens naar onze website, in de rechter kolom kunt u nu inloggen onder ‘aanmelden’.
Zijn uw gegevens veilig?
Alleen u, de huisarts en de medewerkers van de huisartsenpraktijk kunnen uw gegevens inzien. U logt namelijk in via een beveiligd systeem.
Pas op met het delen van uw gegevens met anderen.
U kunt uw medisch dossier aan anderen laten zien. Bijvoorbeeld aan een familielid of goede vriend die u helpt met uw gezondheid. Bedenk eerst of u het goed vindt dat die persoon uw gegevens inziet.
Soms vragen verzekeraars, gemeenten of een ander bedrijf om informatie over uw gezondheid. Vaak bent u niet verplicht om die gegevens te leveren. In sommige gevallen kan het zijn dat u uw gegevens wel wil geven. Geef dan nooit uw hele medisch dossier en geef alleen de gegevens die nodig zijn. Twijfelt u over het afgeven van uw medische gegevens? Bespreek dit dan met de huisarts of de assistente, zij kunnen u helpen met de afweging.
Uw gegevens zijn persoonlijk. Geef uw inlogcodes nooit aan anderen.
Onze praktijk is aangesloten op Whitebox.
Via dit systeem kan in geval van spoed in de avond, nacht of in het weekend, de Huisartsenpost Amsterdam de belangrijkste gegevens uit uw patiëntendossier inzien.
Dit systeem vinden wij veiliger dan het veelbesproken LSP, waarbij veel meer zorgverleners toegang hebben tot een veel groter deel van het dossier.
Meer informatie over Whitebox kunt u vinden op:
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Partners en/of kinderen van patiënten die al ingeschreven staan kunnen zich nog wel aanmelden.
Er is momenteel een groot landelijk huisartsentekort, daardoor kan het moeilijk zijn om een huisarts
te vinden. Bent u nieuw in ons verzorgingsgebied komen wonen en heeft u nu een huisarts buiten
Amsterdam, neem dan contact op met de praktijk over de mogelijkheden.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Het e-consult is bedoeld voor korte, medisch inhoudelijke vragen. Het kan tot 3 werkdagen duren voor het e-consult wordt beantwoord. Heeft u een spoedvraag, bel dan altijd met de assistente.
Mocht uw vraag na het antwoord van de dokter nog niet goed beantwoord zijn, bel dan altijd met de assistente om een (telefonische) afspraak in te plannen.
Het e-consult is NIET geschikt voor:
– het maken van afspraken
– het herhalen van medicatie
– een vraag over iemand anders, bijvoorbeeld uw kind. Bel in dit geval altijd met de assistente.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.